با GPU لپ تاپ سرفیس بوک مایکروسافت بیشتر آشنا شوید
A TechnologyBlog
با GPU لپ تاپ سرفیس بوک مایکروسافت بیشتر آشنا شوید
جمعه 1 آبان 1394برچسب:مایکروسافت,سرفیس,سرفیس پرو,سرفیس بوک,لپ تاپ,surface,surface book,microsoft, ساعت 16:40 | نوشته ‌شده به دست مرتضی توسلی | ( )

 

 

 مایکروسافت طی رویدادی اختصاصی سخت افزار های جدید خودرا در روزی رویایی معرفی کرد.6 اکتبر  بود که طی رویدادی به نام windows 10 device پرده از دیوایس های جدید خود مبطنی بر ویندوز 10 برداشت، تا آن زمان  تعداد اخبار زیاد و قابل توجهی از سوی منابع مختلف درباره ی این مراسم منتشر شد.از سرفیس و لومیا تا بند جدید مایکروسافت،اما قافل گیری باقی مانده بود و آن هم چیزی نبود جز ورود مایکروسافت به بازار لپ تاپ ها با سرفیس بوک !

این لپ تاپ شگفت انگیز که با قدرت سخت افزاری عالی خود به نوعی آقای لپ تاپ های 13 اینچی جهان لقب گرفت و از رقیب اصلی خود مک بوک پرو اپل 50 درصد قوی تر است...

ترکیب سخت افرار قدرتمند و نرم افزار بهینه ، از این لپ تاپ غولی بی چون و چرا ساخته به حدی که از سایت های منتقد و معتبر نمره قبولی گرفته و باعث شگفتی منقدین شده است.

اما در کنفرانس مایکروسافت مدلی از این لپ تاپ معرفی شد که دارای GPU و یا بهتر بگوییم dGPU شخصی سازی شده انویدیا بود اما هیچ اطلاعات جامعی از آن تا کنون بدست نیامده تا اینکه وبسایت WINBETAو کاربران انجمن REDDIT جزئیات GPU بکار رفته در لپ تاپ کمپانی مایکروسافت را منتشر کرد.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید...

 ***

 لحظه ای که پانوس پنی لپ تاپ هیبردی سرفیس بوک را معرفی کرد حضار بعد از مدت ها دوباره در کنفرانس مایکروسافت بلند شده و به تشویق و تحسین مایکروسافت پرداختند.اما دلیل این کار آنها چه بود؟!

بگذارید قبل از رفتن به اصل مطلب کمی از زمان شما را گرفته و چند خطی درباره ی این موفقیت بنویسم تا کمی بیشتر با فوق العاده بودن موضوع آشنا شوید!

همه خوب میدانیم مایکروسافت درمدت زمان طولانی تبدیل به یک شرکت منزوی نزد اهل رسانه و نقد شده بود...شرکتی که با محدودیت و انحصار طلبی های خود تیغ را جانب گلوی خود گرفته بود ... خب ،این چه زمانی بود؟

جالب است که اکثر این اتفاقات در زمان استیو بالمر افتاد،فردی که همه چیز را در PC می دید و نیم نگاهی به گجت های قابل حمل داشت ... او بازار را دست کم گرفت و خلاقیت مایکروسافت تا مدتی از دید ما نا پدید شده بود.

اما سال 2013 بود که با خرید بخش موبایل نوکیا روزنه های امید چشم به مایکروسافت باز کرد تا خلاقیت را به سخت افزار بیاورد تیم های ناموفق XBOX و SUREFACE و حتی MICROSOT RESEARCH شروع به جبران کردند و با ساخت و پشتیبانی ابزار های هوشمند جدید پا در راه مسیر درست گذاشتند و برند و حتی استاندارد جدیدی در دنیای فناوری به وجود آوردند...All In One XBOX ONE و یا دسته تبلت / لپ تاپ های قدرتمند...وحتی تکنولوژِی واقعیت افزوده ...!

بیاییم قبول کنیم این ایده ها در زمان استیو بالمر بنا نهاده شدند و شاید اگر مدیریت ساتیا نادلا نبود شاهد چنین موفقیت هایی نمی بودیم...!

پانوس پنی ،مردی که رمدیر بخش سخت افزار مایکروسافت است.پدر معنوی سرفیس بوک اوست...فرزندش را در آغوش گرفته...!

ساتیا نادلا شاید در انتخاب مدیران زیر دست حود بسیار ماهر باشد...حداقل انتحاب افرادی مثل فیل اسپنسر برای برند اکس باکس ، جو بیلفوره و گابریل آل برای بخش برنامه نویسی و یوسف مهدی و پانوس پنی برای بخش سخت افزار راضی کننده باشد . آنچه که پیداست این مدیران خلاق به معنای واقعی میتوانند با مهندسان و کارکنان خلاق شرکت به خوبی ارتباط برقرار کرده و ایده های آن هارا جمع آوری و عملی بکنند!

ساتیا نادلا

***

هنگامی که سرفیس بوک معرفی شد هیچ اطلاعات دقیقی غیر از این که توسط تیم سخت افزار اکس باکس شخصی سازی شده اعلام نشد !! اما حالا منابعی که توانسته اند تجربه استفاده از این لپ تاپ قدرتمند را داشته باشند،اطلاعاتی از نوع GPU بکار رفته در آن را اعلام کرده اند.

GPU بکار رفته در این لپ تاپ از خانواده گران قیمت جی پی یو های هوشمند یا dGPUs ها هستند اگرچه گران قیمت هستند اما برای بازی و کارهی سنگین گرافیکی بسیار به صرفه و مناسب اند.

این لپ تاپ از کارت گرافیک انویدیا:GeForce GTX 940m بهره می برد که به شدت شخصی سازی شده است!

این کارت از معماری پرقدرت مکسول 2 بهره می برد که انتظار پشتیبانی از API قدرتمند d3d12 در آن به علت استفاده از ویندوز 10 بالا است.در کنار dGPU ،تراشه گرافیکی قدرتمند اینتل iris pro را هم  به این مشخصات قوی باید اضافه نماییم تا قدرت 50 درصد بیشتر این لپتاپ نسبت به مک بوک پرو اپل نمایان تر شود!

اطلاعات بدست آمده از GPU-Z...

 


ورژن Direct X: 12.0
پردانده گرافیکی: GeForce GPU
ورژن درایور: 354.15
ورژن API Direct3D: 12
سطح Direct3D: 11_0
هسته های کودا: 384
کلاک هسته: 954 MHz
نرخ سرعت کارت 5010 MHz
اینترفیس حافظه: 64-bit
پهنای باند حافظه: 40.08 GB/s
مقدار کامل حافظه گرافیکی موجود: 5081 MB
مقدار حافظه گرفیکی اصلی: 1024 MB GDDR5
حافظه گرافیکی سیستم: 0 MB
مفدار حافظه به اشتراک گذاشته شده سیستم: 4057 MB
ورژن بایوس: 82.08.4D.00.01
IRQ: Not used
درگاه: PCI Express x4 Gen3
شماره دیوایس: 10DE 134B 00081414

پارت نامبر:27020001

بنچمارک گرفته شده از Web-GL در مایکروسافت اج

 

***

این لپ تاپ در دو مدل با dGPU به فروش خواهد رسید که لیست آن را در زیر می بینید:

 

Intel® Core™ i5 iris 520pro, 128 GB and 8 GB of RAM $1499
Intel® Core™ i5 iris 520pro, 256 GB and 8 GB of RAM $1599
Intel® Core™ i5 iris 520 pro, 256 GB and 8 GB of RAM (dGPU) $1,899

Intel® Core™ i7 iris 540 pro, 512 GB and 16 GB of RAM (dGPU)

$2,699

 

 آنچه که پیداست این با این حجم شخصی سازی انتظار کارایی و بهره وری بالایی از این لپ تاپ می رود.اینکه این لپ تاپ تا چه حد برموفقیت مایکروسافت اضافه می کند را آینده مشخص خواهد کرد و آنچه که مدیران شرکت تخمین زده اند.

نظرشما درباره ی این لپ تاپ چیست؟آیا روزی مایل به خرید آن خواهید بود؟

Winbeta

Reddit

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

 
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان gtamod||جی تی ای ماد و آدرس gtaseries.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.